30 Mayıs 2017 Salı

Küçüksün yüreğim..



Bir masalvari hayat, bir varmış bir yokmuş..
Peki gerçek sevda nerede ?
Aciz insanlar mı?
Bil ki yüreğim, onlar bir gelmiş bir gitmiş..
Bulana dek aşkın gerçek yüzünü,
Sen hep böyle kalacaksın bir yanmış, bir sönmüş..
Evet şimdi emellerin kapında duruyor?
Peki yüreğim söyle bu halde varamazsan rabbe bunun ne değeri kalmış..

Belki geç oldu ama anladım, ne büyüyen bedenim, ne övülen aklım var imiş benim..
Yürek yaradana olan samimiyet imiş, her şey onda başlar onda bitermiş...
Dua nedir diye sorduğumda kendime.. Dua sadece O'nun bizden bir isteği.. Peki o istediğini boş geri çevirir mi???
Bizden dua etmemizi sıkıntılı anımızda sığınmamızı ondan yardım dilememizi istemişse bunun bir nedeni yok mudur?
Yaradan bilmiyor mu bizim vesvese veren nefsimizi? Bilmiyor mu şeytanın (haşa) "Bak rabbin seni bu günde yalnız bıraktı hani duaların kabulü" diye umudumuzu kırışını?
Biliyor, öyleyse bunda bir hikmet gizli...
Ne olmuş vermedi, ben biraz canım yansa da devam edemiyor muyum hayatıma?
Peki benim kazancım ne bundan diyorsun değil mi yüreğim?
Yarım salise sonunda ne olacağını biliyor musun?
Neden bu an için hayıflanıp duruyorsun?
Verdiğinde utancından kızarmayacak mısın?
Senin kazancın bu dünyanın senin olmadığını bilmen, senin kazancın acizliğini tanıman, senin kazancın acıları tadarak acı çekenlere ilaç olman..

Eğer yaradana kulluksa yürek, eğer kendini bilmekse yürek..
Küçüksün yüreğim, çok küçük...


// 9 yıl önce yazmışım, tevafuken buldum...
// Anladım ki yüreğim hala küçük..
// Yorumların bazılarına cevap veremedim üzgünüm..
// Yorgun hissediyorum, çok..

Nursalkımın..

8 yorum:

  1. Hayırlı sabahlar canım ,sabah sabah okumak nasip oldu yazını eline,yüreğine sağlık.Beden büyür,yaşlanır ama yürek hiç büyümez ,yaşlanmaz bu dünyadan göçene kadar.İşte o yüreğimiz hep küçük kaldığı sürece biz olgunlaşmanın yolunda oluruz,sınavlardan geçeriz,doğruyu yanlışı idrak ederiz.O yürek küçük kaldığı sürece yaradana her daim sığınırız.Elimiz hep açık kalır dua dergahında.Bırakalım yüreğimiz hep küçük kalsın onun sayesinde duada huzur buluyoruz ;) sevgilerimle ♥

    YanıtlaSil
  2. Merhabalar.
    Alemlere sığmayan, ama yarattığı bir kulunun gönlüne sığan ve orada tecelli eden alemlerin Rabb'i Allah'a hamd ve senalar olsun. Bizler yüreklerimizi küçük tuttukça, bizleri yoktan var eden Cenab-ı Allah, o küçücük yüreklerimizde misafir olmaya devam eder. Ne zaman ki, yüreklerimizi büyütmeye gayret ederiz; işte o zaman terk ediliriz.

    Kaleminize ve yüreğinize sağlık ve mutluluklar dilerim. Hayırlı Ramazanlar diler; bu mübarek ayın tüm dünyanın hayrına vesile olmasını Cenab-ı Hakk'tan niyaz ederim.
    Selam ve dualarımla.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İnşaALLAH benim küçük ve zavallı yüreğim hakkı ile ev sahipliği yapar..

      Sil
  3. Ömrünüzün mihrakına mihman olan yorgunluğun,getirdiği aşkı Allah gönlünüze daim eylesin.İnsan bazı şeyleri varlıkla,bazı şeyleri de yoklukla idrak edebiliyor...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne güzel söylemişsiniz ama benim zavallı gönlüm idrakten uzak gibi görünüyor.. Aciz'im çok..

      Sil
  4. Küçüklüğümüzü, acziyetimizi bilmek bizim için büyük bir şey. Ya onu da bilemesek...

    YanıtlaSil